هواوی نوا ۱۲ اولترا با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات در راه است

بر اساس آنچه که در اسناد تازه منتشر شده ۳C آمده است شرکت هواوی قصد دارد به زودی گوشی نوا ۱۲ اولترا (nova 12 Ultra) را با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ وات عرضه کند.

این گوشی هوشمند با شماره مدل ADA-AL00U در سایت ۳C ثبت شده و با آداپتور HW-200500C00 سازگار خواهد بود که از حداکثر ولتاژ ۲۰ ولت و حداکثر جریان ۵ آمپر پشتیبانی می‌کند (یعنی به طور کلی، حداکثر توان آن ۱۰۰ وات خواهد بود).

استاندارد ۳C به عنوان یک استاندارد اجباری برای محصولات الکتریکی و الکترونیکی در چین شناخته می‌شود. این استاندارد تضمین می‌کند که محصولات الکتریکی و الکترونیکی با شرایط امنیتی و بهداشتی مورد نظر مسئولان کشور چین مطابقت دارند.

تمام محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای واردات یا عرضه در بازار چین باید دارای مدارک ۳C باشند.

هواوی نوا 12 اولترا

لیست اخیر ۳C اطلاعات زیادی درباره گوشی جدید هواوی فاش نمی‌کند. حتی نام نوا ۱۲ اولترا هم به طور رسمی تایید نشده و توسط منبع افشا کننده این لیست مورد اشاره قرار گرفته است.

در یک گزارش که کمتر از یک ماه پیش منتشر شد، گفته شده بود که سنسورهای دوربین نوا ۱۲ اولترا تغییری نخواهند کرد و فقط برای اینکه در ظاهر متفاوت به نظر برسند، کمی جابه‌جا خواهند شد!

انتظار می‌رود هواوی در سال پیش رو تلاش کند با گوشی‌های هوشمند پشتیبانی کننده از اتصال ۵G به بازار جهانی بازگردد. سری نوا ۱۲ ممکن است اولین آزمون برای این شرکت قبل از رونمایی بزرگ گوشی دوربین محور «پی ۵۰ پرو آرت» (P70 Pro Art) در نیمه اول ۲۰۲۴ باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 10 خرداد 1402

انتظار می‌رود این شرکت گوشی نوا ۱۲ اولترا را با تراشه کایرین ۹۰۰۰S مجهز به ۴ هسته Cortex-A720 (یک هسته با سرعت ۲.۶۲ گیگاهرتز و ۳ هسته دیگر با سرعت ۲.۱۵ گیگاهرتز) و ۴ هسته Cortex-A510 با سرعت ۱.۵۳ گیگاهرتز عرضه کند.

هواوی نوا 11 اولترا
هواوی نوا ۱۱ اولترا

در مورد مشخصات تراشه کایرین ۹۰۰۰S می‌توان چند نکته مهم زیر را بیان کرد:

  • فرآیند ساخت این تراشه توسط SMIC (شرکت ساخت تراشه‌های چینی) و با استفاده از فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است.
  • کایرین ۹۰۰۰S یک تراشه ۸ هسته‌ای است که از معماری ARM بهره می‌برد. البته هواوی از هسته‌های سفارشی خود به نام Taishan نیز در این تراشه استفاده کرده است.
  • عملکرد این تراشه تقریباً معادل اسنپدراگون ۸۸۸ است و حدود ۲ نسل از آخرین تراشه‌های پرچمدار اندروید عقب مانده است.
  • کایرین ۹۰۰۰S با داشتن مودم Baron از اتصال ۵G و تماس ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند.
  • این تراشه از فناوری‌هایی مانند DaVinci (پردازش تصویر)، چیپ گرافیکی Mali و سیگنال پردازشگر تصویر (ISP) پیشرفته بهره می‌برد.

آمریکا از سال ۲۰۱۹ شروع به اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت هواوی کرده است. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت فروش قطعات و تجهیزات به هواوی توسط شرکت‌های آمریکایی، محدود کردن دسترسی هواوی به تراشه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته مخابراتی مانند ۵G و وای-فای، ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های ارتباطی و زیرساختی کشورهای متحد آمریکا و مواردی دیگر از این دست بوده و هدف از اعمال آن‌ها نیز مهار قدرت رو به رشد هواوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تو لیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان و جلوگیری از دستیابی چین به برتری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی شده است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  آیفون اکنون می‌تواند صدای شما را با iOS 17 شبیه‌سازی کند

حال، باید دید هواوی در سال جدید میلادی با گوشی‌های قدرتمند خود که بالاخره بعد از سال‌ها به اتصال ۵G و تماس ماهواره‌ای مجهز می‌شوند، قادر خواهد بود تا این تحریم‌ها را کم رنگ کند یا نه.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا