آیا کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش تکنوروز، هفته گذشته طلا و ارز رکورد قیمتی جدی را ثبت کردند. اما این افزایش قیمت پایدار نبود و بازار سریعا اصلاح قیمت‌ها را آغاز کرد. اصلاحی که به نظر می‌رسد ادامه دارد.

به نظر می‌رسد که مرز کاهش قیمت سکه، رقم ۳۰ میلیون تومان بوده. چراکه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که اگر اگر قیمت سکه امامی محدوده ۳۰ میلیون تومان را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد. اما امروز ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه بهار آزادی به زیر این رقم رسید و وارد کانال ۲۹ میلیون تومانی شد.

در نتیجه کارشناسان معتقدند که شکستن این مرز قیمتی، به معنای کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه است. به خصوص که در بازار ارز هم کارشناسان معتقد به کاهش بیشتر قیمت دلار هستند. به گفته برزو حق‌شناس، ارزش ذاتی دلار فعلا ۴۴ تا ۴۳ هزار تومان است و اگر دلار به زیر ۵۰ هزار تومان برسد، احتمال ریزش بیشتر این ارز وجود دارد. قیمت دلار امروز ۱۳ بهمن ماه ۵۴ هزار تومان است.

از طرف دیگر سفر رافائل گروسی، نماینده آژانس اتمی به ایران را بسیاری به فال نیک گرفته‌اند و معتقدند که این سفر یک گام بلند برای مذاکرات هسته‌ای است. اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند صرف اخبار اعلام شده نمی‌تواند بر روند بازار اثر بگذارد و بازار ارز برای ریزش بیشتر نیازمند خبر بنیادین هسته‌ای است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  گلکسی S23 FE در دو نسخه با اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از راه می‌رسد

اما آنچه که کارشناسان بر آن تاکید می‌کنند این است که قیمت دلار فعلا وارد فاز استراحت شده و باید منتظر ماند و دید روند اخبار سیاسی به چه سمتی می‌رود تا بر اساس آن بتوان قدم بعدی دلار حداقل در کوتاه‌مدت را حدس زد.

برخی افزایشی‌های بازار معتقدند در صورتی که اخبار مساعد بین‌المللی به بازار تزریق نشود، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را بار دیگر می‌شکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا