اوپو رنو ۱۱ و رنو ۱۱ پرو با دوربین ۵۰ مگاپیکسل و پردازنده سریع‌تر معرفی شدند

خط تولید اوپو رنو از آوریل ۲۰۱۹ با عرضه اولین مدل با همین نام در این مجموعه کار خود را آغاز کرد و سپس مدل‌های دیگری از این سری نیز ارائه شدند، از جمله رنو ۱۰ ایکس زوم (Reno 10x Zoom) و رنو فایو جی (Reno 5G).

اوپو رنو بیشتر به واسطه تمرکز بر دوربین و طراحی زیبا شناخته می‌شود و به عنوان مثال مدل رنو ۱۰ ایکس زوم به خاطر قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابری دوربین خود شهرت زیادی پیدا کرد.

تازه‌ترین مدل‌های این سری از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون پشتیبانی از شبکه‌های ۵G و دوربین‌های با کیفیت بالا بهره می‌برند.

اوپو امروز در تازه‌ترین اقدام خود، گوشی‌های رنو ۱۱ و رنو ۱۱ پرو را به عنوان برترین مدل‌های میان‌رده خود، با طراحی پشتی به‌روز شده و تراشه پردازشی سریع‌تر معرفی کرد.

در مقایسه با گوشی‌های سری رنو ۱۰ چینی، ظرفیت باتری در این سری افزایش یافته، اما با این حال اوپو تصمیم گرفته سرعت شارژ سوپرووک (SuperVOOC) را اندکی کاهش دهد.

اوپو رنو ۱۱
(Oppo Reno 11)

اوپو رنو 11

مدل استاندارد رنو ۱۱ از یک صفحه نمایش اولد ۶.۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p استفاده می‌کند که یک نمایشگر ۱۰ بیتی با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است.

در جلوی دستگاه یک حفره برای دوربین سلفی وجود دارد، لبه‌های نمایشگر اندکی خمیده است تا در دست گرفتن آن آسان‌تر شود و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

تراشه مورد استفاده در این گوشی ساخت مدیاتک و از نوع دیمنسیتی ۸۲۰۰ است که اوپو قبلاً آن را در رنو ۱۰ پرو استفاده کرده بود، اما با این حال همچنان ارتقایی برای مدل استاندارد این سری محسوب می‌شود.

اوپو رنو 11

برای دوربین اصلی در پشت بدنه رنو ۱۱ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT600 استفاده شده است. این دوربین دارای دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار و قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS است.

دوربین دوم نیز یک دوربین پرتره ۳۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۲ برابری است و سومین دوربین یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی ساده با زاویه دید ۱۱۲ درجه است.

دوربین سلفی همان دوربین ۳۲ مگاپیکسلی قدیمی است که طی سه سال گذشته در تمام گوشی‌های رنو و فایند ایکس استفاده شده است.

ظرفیت باتری در مدل استاندارد اوپو رنو ۱۱ برابر ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت است که حدود ۵ درصد بیشتر از گوشی‌های سری رنو ۱۰ است.

حداکثر سرعت شارژ ۶۷ وات است که روی کاغذ کاهش یافته، اما با این حال، اوپو همچنان ادعا می‌کند که تنها در ۱۹ دقیقه باتری گوشی از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11 Lite؛ تاریخ عرضه، دوربین و قیمت
اوپو رنو 11

گوشی اپو رنو ۱۱ در رنگ‌های مشکی، سبز و سفید تولید شده و قیمت این گوشی در چین به شرح زیر است:

  • ۲۴۹۹ یوان (معادل ۳۵۰ دلار/ ۳۲۰ یورو) برای مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی
  • ۲۷۹۹ یوان (معادل ۳۹۰ دلار/ ۳۶۰ یورو) برای مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی
  • ۲۹۹۹ یوان (معادل ۴۲۰ دلار/ ۳۸۵ یورو) برای مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایت

پیش خرید این گوشی در چین از امروز آغاز شده و فروش آزاد آن نیز از تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) شروع خواهد شد.

اپو رنو ۱۱ پرو
(Oppo Reno 11 Pro)

اپو رنو 11 پرو

اگر چه مدل پرو ظاهر مشابهی با مدل معمولی دارد، اما پیشرفت‌ها و ارتقاهای قابل توجهی را به همراه آورده است. صفحه نمایش اولد ۶.۷۴ اینچی آن دارای وضوح تصویر ۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ پیکسل بوده و حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت را ارائه می‌کند.

اپو رنو ۱۱ پرو از تراشه پردازشی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کند که پیش‌تر در گوشی رنو ۱۰ پرو پلاس نیز شاهد به‌کارگیری آن توسط اوپو بوده‌ایم.

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ یک تراشه پرچمدار برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که تحت فرایند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و برای اولین بار در میانه سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شد.

این پردازنده دارای ۱ هسته Cortex-X2 با سرعت ۳.۲ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A710 با سرعت ۲.۷۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A510 با سرعت ۲ گیگاهرتز است و از حافظه رم LPDDR5 و نیز فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

اپو رنو 11 پرو

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اپو رنو ۱۱ پرو به سنسور سونی IMX890 ارتقا پیدا کرده که بزرگتر و قدرتمندتر از LYT600 به کار رفته در مدل استاندارد است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  گوشی ارزانقیمت ZTE Blade A73 5G معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

بقیه دوربین‌ها نسبت به مدل معمولی رنو ۱۱ تغییری نداشته و همچنان شاهد دوربین پرتره ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه هستیم. همچنین، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی داخل حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است.

باتری این مدل به دو سلول ۲۳۵۰ میلی آمپر ساعتی تقسیم شده است که ظرفیت کلی ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت را تشکیل می‌دهند. سرعت شارژ در اوپو رنو ۱۱ پرو ۸۰ وات است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که این گوشی تنها در ۱۱ دقیقه می‌تواند از ۰ به ۵۰ درصد شارژ برسد.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به سیستم عامل Color OS 14، پشتیبانی از NFC و دو سیم کارته بودن با پشتیبانی از شبکه‌های فایو جی برای هر دو سیم کارت اشاره کرد.

اپو رنو 11 پرو

اپو رنو ۱۱ پرو برای پیش خرید در رنگ‌های سفید، سبز و مشکی در دسترس است.

قیمت پایه آن ۳۴۹۹ یوان چین (معادل ۴۹۰ دلار/ ۴۵۰ یورو) برای مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی است و خریداران برای تهیه مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی باید ۳۷۹۹ یوان (معادل ۵۳۰ دلار/ ۴۹۰ یورو) هزینه کنند.

اولین دور فروش این گوشی در چین قرار است از هفته آینده و روز اول دسامبر (۱۰ آذر) آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا