آموزش فعال کردن گیم مود (Game Mode) در ویندوز

ویندوز این روزها پلتفرم اصلی اکثر کاربران کامپیوتر و به صورت ویژه گیمرهاست. ویندوز در طی سال‌های اخیر امکانات ویژه و متوعی به جهت بهبود تجربه‌ی این دسته از کاربرها تهیه دیده است. یکی از این امکانات که اولین بار با یکی از آپدیت‌های ویندوز معرفی شد، حالت بازی یا گیم مود (Game Mode) است. در این راهنمای تکنوروز ابتدا به معرفی این ویژگی، سپس به نحوه‌ی فعال کردن آن می‌پردازیم.


منظور از حالت بازی یا Game Mode چیست؟

حالت بازی یا گیم مود (Game Mode) اولین بار در سال ۲۰۱۷ و طی یک آپدیت برای ویندوز ۱۰ عرضه شد. این ویژگی در حال حاضر برای تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ و ۱۱ در دسترس است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

حالت بازی یا گیم مود (Game Mode) یک ویژگی انحصاری به جهت بهبود تجربه‌ی بازی است. به صورت معمول ویندوز به شکل همزمان در حال اجرای نرم افزارهای مختلف در پس زمینه است. در بسیاری از مواقع به اجرای این نرم افزارها احتیاجی نداریم. این درحالی است که با اجرای این نرم افزارها در پس زمینه، منابع سخت افزاری سیستم را اشغال می‌کند.

با فعال کردن این ویژگی در ویندوز، اکثر منابع سخت افزاری ویندوز به اجرای بازی اختصاص پیدا می‌کند. در این حالت الویت سیستم عامل اجرای بازی به بهترین شکل ممکن است. از این رو با فعال کردن این حالت، سایر نرم افزارهای پس زمینه محدود می‌شوند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  وردهای جادویی هری پاتر در گوشی اندرویدی 

در این حالت اجرای بازی به خصوص در کامپیوترهای ضعیف‌تر به شکل بهتری صورت می‌گیرد. علاوه براین ماکروسافت در نظر دارد تا در طی آپدیت‌های متعدد به بهینه سازی و بهبود این ویژگی برای کاربران ویندوز بپردازند.


چطور حالت بازی یا Game Mode را در ویندوز فعال کنیم؟

برای فعال کردن حالت بازی یا Game Mode در ویندوز ۱۰ و ۱۱ کافیست ابتدا از منوی استارت (Start)، عبارت Settings را جستجو کرده و وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید. از بخش تنظیمات همانند تصویر گزینه‌ی Gaming را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده، وارد بخش Gaming Mode شوید. با انتخاب این بخش، می‌توانید از طریق کلید کشویی، همانند تصویر دوم، اقدام به فعال و غیرفعال نمودن حالت Game Mode کنید. این پروسه در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ مشابه است.


جمع بندی

حالت بازی یا Game Mode یک ویژگی بهینه و مدرن است که از سمت مایکروسافت و به جهت بهبود تجربه‌ی بازی روی سیستم عامل‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ عرضه شده است. با فعال نمودن این ویژگی می‌توانید تجربه‌ی روان‌تری از اجرای بازی‌ها، خصوصا در سیستم‌های ضعیف داشته باشید.

حالت بازی یا گیم مود (Game Mode) ویندوز چیست؟

این حات یک ویژگی انحصاری به جهت بهبود تجربه‌ی بازی برای کاربران ویندوز است.

با فعال کردن حالت بازی یا گیم مود (Game Mode)، فریم ریت افزایش می‌یابد؟

پاسخ این سوال دشوار است. با این حال بهبود عملکرد در اجرای بازی را می‌توان به وضوح در سیستم‌های ضعیف‌تر مشاهده کرد.

حالت بازی یا گیم مود (Game Mode) برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد ما برای مطالعه:  آموزش کنترل انواع تلویزیون با گوشی موبایل

این ویژگی برای همه‌ی گیمرهای ویندوز و به صورت ویژه کسانی که از سیستم‌های ضعیف‌تری بهره می‌برند، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا