وردهای جادویی هری پاتر در گوشی اندرویدی 

به دنیای جادوگری خوش آمدید. این مقاله برای شما که از هواداران دنیای جادویی هری پاتر هستید و اصطلاحا پاترهد نام دارید، یک مقاله جذاب است. چرا که قرار است با وردهای جادویی آشنا شوید که روی گوشی اندرویدی شما عمل می‌کند و به واسطه‌ی آن یک قدم به جادوگری و دریافت نامه‌ی هاگوارتز خود نزدیک‌تر خواهید شد. البته حواستان باشد که این جادوها را یواشکی استفاده کنید؛ چرا که اجرای جادو در دنیای ماگل‌ها ممنوع است.

گوگل اسیستنت (Google Assistant)، چوب جادویی اندرویدی شما

اگر می‌خواهید بتوانید گوشی اندرویدی خود را مانند چوب جادو تکان دهید، باید از دستیار گوگل استفاده کنید. به کمک گوگل اسیستانت این فرصت را خواهید داشت که وردهای مختلفی را اجرا کنید. اگر نمی‌دانید Google Assistant چطور بالا می‌آید، مراحل زیر به شما اطلاعات کافی می‌دهند.

فعال سازی Google Assistant

خیلی از دیوایس‌های اندرویدی گوگل اپ را از قبل دارند. گوگل اسیستنت هم داخل گوگل اپ است. در صورتی که ویژگی‌های زیر در گوشی شما هست، پس گوگل اسیستنت داخل گوشی موجود است و منتظر نشسته که سراغش بروید.

  • اندروید ۵ به بالا با حداقل ۱ گیگابایت حافظه در دسترس
  • اندروید ۶ به بالا و حداقل ۱.۵ گیگابایت حافظه در دسترس
  • گوگل اپ ورژن ۶.۱۳ یا بالاتر
  • سرویس های گوگل پلی
  • رزولوشن تصویر ۷۲۰p یا بالاتر
پیشنهاد ما برای مطالعه:  آیا نگاه کردن به مانیتور ضرر دارد؟

خیلی از گوشی‌های گلکسی سامسونگ گوگل اسیستنت دارند. همینطور خیلی از گوشی‌های ال جی، موتورولا، نوکیا، وان پلاس، تکنو، ویوو و شیائومی. 

راه‌اندزای گوگل اسیستنت

حال که متوجه شدید این برنامه در گوشی شما هست، باید آن را فعال کنید. برای فعال سازی ممکن است مجبور شوید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

  • با گوشی صحبت کنید: یک جمله‌ی ساده بگویید. مثلا بگویید Hey google یا Ok google. اگر گوشی شما اندروید ۸ به بالا است، باید قفل صفحه را باز کنید و داخل هوم باشید.
  • برای مدل پیکسل ۲ تا ۴، پایین صفحه را باید فشار دهید و فرمان خود را بگویید. 
  • از گوشه سمت راست یا سمت چپ گوشی دستتان را به بالا بکشید و فرمان بدهید. 
  • روی سرچ بار بزنید: اگر سرچ بار در هوم اسکرین است، روی میکروفون یا آیکون Assistant بزنید و فرمان خود را بدهید.
  • دکمه هوم را نگه دارید: برای خیلی از گوشی‌های غیر پیکسلی، باید دکمه هوم را نگه دارید و بعد فرمان بدهید. شاید لازم باشد در تنظیمات بروید و گوگل را به عنوان اسیستنت خود انتخاب کنید. برای مثال، در گلکسی سامسونگ، device assistant app یا phone assistant app را سرچ کنید و گوگل را به عنوان اپ پیش‌فرض انتخاب کنید.

حال که چوب جادوی شما آماده شده، وقتش رسیده کمی جادو کنیم.

اجرای وردهای جادویی با گوگل اسیستنت

OK Google, Lumos

لوموس یکی از معروفترین وردها است که هر جادوگری باید بلد باشد. با این ورد، در دنیای جادوگرها چوب جادو همچون یک چراغ قوه روشن می‌شود و به همه جا نور می‌دهد. شما هم هرزمان بخواهید چراغ قوه گوشی را روشن کنید می‌توانید از این روش استفاده کنید. 

پیشنهاد ما برای مطالعه:  4 راه ساده برای تغییر یا بازنشانی رمز عبور اینستاگرام

OK Google, Nox

ناکس جادوی معکوس لوموس است و چوب جادو یا همان گوشی اندرویدی شما را خاموش می‌کند. کافی است این کلمه را به گوگل اسیستنت بگویید تا چراغی که روشن شده خاموش شود.

OK Google, Silencio

طلسم خاموشی یا سیلِنسیو، صدای گوشی را به صفر می‌رساند و اسلایدر صدا را بالا می‌آورد که اگر خواستید آن را تنظیم کنید.

چند جادوی دیگر وجود دارد که باعث می‌شود پاسخ‌های بامزه‌ای از گوگل دریافت کنید. البته حواستان باشد! اجرای این وردها در کلاس استاد اسنیپ می‌تواند او را حسابی عصبانی کند. 

OK Google, Avada Kedavra

این جادو خطرناک‌ترین جادو در دنیای جادوگری است و با آن می‌توانید جان یک جادوگر دیگر را بگیرید! توصیه می‌کنیم هرگز از این نفرین استفاده نکنید.

OK Google, Wingardium Leviosa

این ورد، اولین وردی بود که هرماینی با آن مهارت جادویی خود را به رخ رون ویزلی و بقیه همکلاسیانش کشید. این ورد باعث بلند شدن اجسام از روی سطح و شناور شدن آن‌ها می‌شود. شاید به کمک آن بتوانید یک وسیله را بلند کنید و در هوا پیچ و تاب دهید.

OK Google, Crucio

کروشیو یکی دیگر از نفرین‌هایی است که فقط جادوگران جادوی سیاه سراغ آن می‌روند. این ورد دردناک، شخص مقابل را به بدترین شکل شکنجه می‌دهد. 

OK Google, Expelliarmus

این جادو پراستفاده‌ترین جادویی بود که هری از آن استفاده می‌کرد؛ به‌خصوص در مواجهه با لرد سیاه. به کمک اکسپلیارموس، جادوگر مقابل خلع سلاح می‌شود و چوب دستی‌اش به گوشه‌ای پرتاب می‌شود.

OK Google, Alohomora

کلیدتان را جا گذاشته‌اید و نمی‌توانید درب را باز کنید؟ نگران نباشید. الوهومورا در را برای شما باز می‌کند. البته سعی کنید کلید خود را جا نگذارید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  عوارض شهرداری موتورسیکلت چیست و چگونه پرداخت کنیم ؟

OK Google, I solemnly swear I am up to no good

با این ورد، هیچ چیزی از چشم شما دور نمی‌ماند. می‌توانید همه را ببینید. این ورد به شما نشان می‌دهد که دوستانتان، یعنی هری، رون و هرماینی هر کدام مشغول چه کاری هستند.

OK Google, Mischief managed

وقتی شیطنت تمام شد و دیگر نخواستید بقیه را ببینید، باید این دستور را به گوگل اسیستانت بدهید.

OK Google, Sherbet lemon

آب نبات لیمویی، شیرینی مورد علاقه‌ی آلبوس دامبلدور، مدیر هاگوارتز است. او آن‌قدر این شیرینی را دوست دارد که رمز ورود اتاقش را هم آب نبات لیمویی گذاشته. اگر کنجکاو شدید که بدانید دامبلدور چه چیزهایی داخل اتاقش دارد، این دستور را به گوگل بدهید. شاید توانستید وارد اتاق او شوید.

درست است که واقعا نمی‌توانید با این افسون‌ها، جادو کنید؛ اما اجرای آن‌ها بسیار جذاب است. می‌توانید با فرمان‌های صوتی جادویی کارهای جذابی انجام دهید و یا نتایج بامزه‌ای را شاهد باشید. اگر فرصت کردید، قطعا این جادو ها را امتحان کنید.

سوالات متداول

چطوری با جادو چراغ گوشی را روشن کنم؟ گوگل اسیستنت را فعال کنید و به آن بگوید لوموس (Lumos). برای خاموش کردن هم بگویید ناکس (Nox).

ads

بهترین تلویزیون های ساخت و اسمبل ایران کدامند؟ اگر می‌خواهید بهترین را از بین این برندها داشته باشید، با ما همراه شوید.

بهترین تلویزیون ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا