درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه ۹۱۱ و فورد موستانگ ۲۰۱۴

موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ دست‌دوم با قیمت تنها ۱۶ هزار دلار، قدرت یکسانی با نیسان Z دارد اما آیا در پرفورمنس هم با این کوپهٔ ژاپنی برابر خواهد بود؟

نیسان Z نیسمو با قیمت ۶۶ هزار دلار، نسبت به دیگر خودروهای اسپرت با قدرت مشابه مثل پورشه ۹۱۱، قیمت نسبتاً مناسبی دارد. بااین‌حال، در بازار خودروهای کارکرده می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که چنین قدرتی را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کنند.

یکی از این خودروها، فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ با پیشرانهٔ V8 کایوت است؛ اما آیا این ماسل کار دست‌دوم در پرفورمنس حریف کوپهٔ جدید نیسان خواهد شد؟

درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه ۹۱۱ و فورد

اعداد و ارقام مشخصات دو خودرو روی کاغذ کاملاً باهم همخوانی دارد. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 موستانگ و موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی نیسان هردو ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متری موستانگ فقط کمی از ۵۲۰ نیوتن متر نیسان بیشتر است.

از لحاظ وزن هم دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند و Z نیسمو فقط حدود ۴۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. در حال حاضر، موستانگ GT مدل ۲۰۱۴ کارکرده تنها حدود ۱۶ هزار دلار قیمت دارد که ۵۰ هزار دلار از رقیب ژاپنی کمتر است.

1701235814 173 درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه ۹۱۱ و فورد

در درگ اول، دو خودرو ابتدا در کنار هم حرکت می‌کنند اما خیلی زود نیسان جلو می‌افتد و درنهایت با زمان ۱۳.۸ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. هرچند پیشرانهٔ کایوت موستانگ در سطح نسخه‌های امروزی نیست اما GT مدل ۲۰۱۴ عملکرد قابل‌توجهی دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۴.۷ ثانیه طی می‌کند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  کاپوتاژ ماشین ؛ تمام اطلاعاتی که باید بدانید

در مسابقهٔ دوم، فورد شروع بهتری دارد درحالی‌که شروع نیسان ضعیف‌تر است. به همین دلیل، این بار با زمان ۱۴ ثانیه برای Z و ۱۴.۵ ثانیه برای موستانگ، اختلاف کمتر است.

سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حالا این موستانگ است که جلو می‌افتد و هرچند در ادامه Z خود را به رقیب آمریکایی می‌رساند اما این کافی نیست و موستانگ با اختلافی جزئی جلوتر از کوپهٔ نیسان از خط پایان عبور می‌کند.

1701235814 670 درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه ۹۱۱ و فورد

سپس Z نیسمو در برابر رقیبی بسیار توانمندتر قرار می‌گیرد. این خودرو پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S است که قیمت آن از ۱۵۳ هزار دلار آغاز می‌شود.

پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور، کمی از کوپهٔ ژاپنی قوی‌تر است درحالی‌که وزن دو خودرو تقریباً برابر است.

نیروی پیشرانه در ۹۱۱ توسط یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ بنابراین، واضح است که Z نیسمو در برابر این اسپرت آلمانی شانسی نخواهد داشت.

تارگا ۴S به لطف کشش بهتر ناشی از وزن پیشرانه روی چرخ‌های عقب و سامانهٔ چهارچرخ محرک، از همان ابتدا جلو می‌افتد و با زمان تنها ۱۲.۵ ثانیه، با اختلاف قابل‌توجهی پیروز می‌شود.

1701235814 222 درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه ۹۱۱ و فورد

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z نیسمو

فورد موستانگ GT

پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم ۱۶۴۱ کیلوگرم ۱۶۷۲ کیلوگرم
قیمت ۶۶ هزار دلار ۱۶ هزار دلار ۱۵۳ هزار دلار
پیشنهاد ما برای مطالعه:  رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E + عکس
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا