درگ رفت و برگشتی سامورایی‌ها! آکورا NSX تایپ S در برابر کاوازاکی نینجا

در مسابقهٔ U-Drag ادموندز، کاواساکی نینجا H2 R و آکورا NSX تایپ S رقابت بسیار هیجان‌انگیزی باهم داشته‌اند. در این نبرد، قدرت بیشتر برنده است یا وزن کمتر؟

هرچند خودروهای امروزی از همیشه بیشتر قدرت دارند اما اسب بخار حلال همهٔ مشکلات نیست و وزن هم عامل مهمی است که اهمیت آن در درگ بین آکورا NSX تایپ S و کاواساکی نینجا H2 R مشخص می‌شود.

این دو وسیلهٔ نقلیهٔ سریع ژاپنی در مسابقهٔ U-Drag یا درگ رفت و برگشتی ادموندز به مصاف هم رفته و نقاط قوت و ضعف خود را نشان داده‌اند.

درگ رفت و برگشتی سامورایی‌ها آکورا NSX تایپ S در

کاواساکی که مدل ۲۰۱۷ است، با وزن تنها ۲۱۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب چهارچرخ خود سبک‌تر است درحالی‌که آکورا نزدیک به ۱.۸ تن وزن دارد.

بااین‌حال، NSX از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

البته نینجا هم با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر تولید می‌شود، هرگز موتورسیکلت ضعیفی نیست. از سوی دیگر اما آکورا از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است که در این نوع درگ بسیار مفید خواهد بود.

1701325927 668 درگ رفت و برگشتی سامورایی‌ها آکورا NSX تایپ S در

نقطه‌ضعف اصلی کاواساکی در پیچ‌ها است. این سوپربایک در آغاز رقابت، در ۴۰۰ متر مستقیمی کاملاً جلو می‌افتد اما طبیعی است که هنگام پیچیدن باید سرعت خود را بسیار کمتر کند چون تنها دو چرخ دارد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  درخشش آلپین A110S در تست‌های ایمنی گوزن و اسلالوم

به همین دلیل، در هنگام خروج از پیچ، نینجا بسیار عقب می‌افتد و درحالی‌که NSX هنگام پیچیدن شتاب جانبی ۱.۱۳ جی را ثبت می‌کند، این رقم برای موتورسیکلت تنها ۰.۷۲ جی است. بااین‌حال، در مسیر مستقیمی بازگشت به خط شروع، کاواساکی به‌سرعت خود را به رقیب چهارچرخ نزدیک می‌کند.

1701325928 724 درگ رفت و برگشتی سامورایی‌ها آکورا NSX تایپ S در

از سه مسابقه‌ای که برگزار شد، نینجا در دوتا به پیروزی رسید و در U-Drag تایم ۳۲.۴ ثانیه را ثبت کرد درحالی‌که تایپ S این کار را در ۳۳.۱ ثانیه انجام داد.

کاواساکی ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در تنها ۱۰ ثانیه طی کرد تا نشان دهد وقتی تنها چند صد کیلوگرم وزن داشته باشید، نیازی به اسب بخار زیادی نخواهد بود.

مشخصات فنی

کاواساکی نینجا H2 R

آکورا NSX تایپ S

پیشرانه ۱.۰ لیتری I4 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۳۰۵ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر ۵۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۲۱۵ کیلوگرم ۱۷۷۵ کیلوگرم
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا