بررسی کیفیت ساخت شاسی‌بلند برقی ریویان R1S مدل ۲۰۲۳

یکی از نویسندگان وب‌سایت insideevs دو هفته پیش شاسی‌بلند برقی ریویان R1S مدل ۲۰۲۳ را تحویل گرفته و کیفیت ساخت آن را بررسی نموده است. آنچه خواهید خواند تجربه او از مالکیت این خودروی جدید است.

او می‌گوید اگرچه از خرید این خودرو لذت برده اما R1S خودروی بی‌نقصی نیست و آن را با چندین ایراد از کارخانه تحویل گرفته است. این امر باعث شده مالک کل خودرو را برای یافتن دیگر ایرادات و همچنین تخمین کیفیت ساخت کلی آن بررسی کند. به نظر می‌رسد کیفیت تولید خودروها در طول این سال‌ها بیشتر از هر زمان دیگری زیر ذره‌بین قرار دارد. به عقیده نویسنده این مطلب دلیل اصلی چنین توجه و حساسیتی به تسلا مربوط می‌شود که خودروهایی با کیفیت تولید کمتر از انتظارات خریداران را تحویل آن‌ها داده است.

او می‌گوید دو دستگاه تسلا مدل ۳ نسخه‌های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ را خریداری کرده که اولی خیلی بد نبوده و تنها برخی پانل‌های بدنه ناهماهنگ و تریم های از جا درآمده در آن وجود داشته‌اند و نیازی هم به تصحیح آن‌ها نبوده اما در زمان تحویل مدل ۳ نسخه ۲۰۲۱ درب‌های سمت سرنشین به خوبی روی بدنه سوار نشده بودند و نیازمند رگلاژ دوباره بودند. همین موضوع درباره درب پشتی نیز صدق می‌کرد و می‌بایست تنظیم می‌شد تا هم بهتر بسته شود و هم ظاهر خوبی داشته باشد. همچنین او می‌گوید زمانی که تسلا مدل Y صفرکیلومتر ۲۰۲۰ را برای بررسی تست‌های وب‌سایت یاد شده اجاره کرد برخی مشکلات کیفیتی جدی را در آن دید که از جمله آن‌ها می‌توان به بیرون زدن سیم‌کشی خودرو از برخی بخش‌ها و از کار افتادن بلندگوی درب سمت سرنشین پس از بستن درب خودرو اشاره کرد. مشکلات کیفیتی ادامه‌دار تسلا باعث شده است مالکان دیگر خودروها نیز دست به بررسی چیزهایی بزنند که پیش از این سابقه نداشت و همین موضوع با استقبال خریداران آتی مواجه شده است. به همین خاطر است که نویسنده مطلب موردبحث تصمیم گرفته ریویان R1S را نیز به‌طور دقیق بررسی نماید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  فیوز کولر پراید کجاست چرا می سوزد و چگونه تعویض کنیم؟

او می‌گوید قبل از بررسی کیفیت ساخت شاسی‌بلند برقی ریویان R1S دو مشکل را به عنوان نقص کارخانه در نظر گرفته است. اولین مشکل که مهم‌تر هم بوده به سیستم تعلیق بادی مربوط می‌شود. زمانی که باد سیستم تعلیق برای کاهش ارتفاع خودرو خالی می‌شود صدای نامعقولی به گوش می‌رسد و این صدا به حدی است که در زمان دور شدن از خودرو در پارکینگی خلوت شرمنده خواهید شد! مشکل دوم به کف‌پوش درزبند لاستیکی زیر درب سمت سرنشین جلو مربوط می‌شود که آن‌گونه که باید به خودرو متصل نشده است. بخش کوچکی از این درزبند با طول حدود چند سانتی‌متر از خودرو جدا بوده و دید بدی ایجاد می‌کند. باقی بخش‌های این درزبند مشکلی ندارد.

مالک می‌گوید با مرکز مشتریان ریویان برای حل این دو مشکل تماس گرفته و آن‌ها نیز اقدام به رفع مشکلات کرده‌اند. پس از ارسال ویدئوی صدای سیستم تعلیق به ریویان تکنسین‌ها اعتقاد داشتند یکی از شیلنگ‌های سیستم تعلیق بادی از جای خود درآمده و یا اینکه در خط تولید وصل نشده است. آن‌ها همچنین درزبند لاستیکی را به‌طور کامل تعویض کرده‌اند. نویسنده insideevs می‌گوید به‌طورکلی تحت تأثیر کیفیت ساخت خودرو قرار گرفته است. او خاطرنشان می‌سازد فاصله بین پانل‌های بدنه بسیار خوب رعایت شده و تنها یک مورد بوده و آن‌هم فاصله بین کاپوت و بالای چراغ جلوی سمت راست است. دو مشکل بعدی نیز تریم پلاستیکی به ویژه در اطراف چرخ عقب بوده که به‌طور کامل متصل نشده است. این مشکل در R1T نویسنده و دیگر خودروهای تولیدی ریویان نیز وجود داشته است. این شرکت می‌توانست نصب تریم پلاستیکی را به خاطر ضعف اتصالاتش در فرایند تولید بهبود بخشد. همچنین مشکل دیگر خودرو به استفاده از PPF در پانل‌های پایین بدنه مربوط می‌شود. PPF به‌طور کامل نصب نشده و لبه‌های آن شروع به جدا شدن کرده‌اند. حل این مشکل نیز در خط تولید راحت خواهد بود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  موعد تحویل محصولات ایران خودرو، زمستان 1403 اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا