GTA 6 را دانلود کنید
سازندگان Halo ،Baldur’s Gate 3 و کارکنان Xbox، افشای تریلر GTA VI را مورد سرزنش قرار میدهند و آن را قطع ارتباط مستقیم توسعهدهنده و مخاطب میدانند.
سرانجام ما توانستیم اولین نگاه رسمی خود را به بازی بعدی Grand Theft Auto داشته باشیم، اگرچه این موقعیت شاد با یک اتفاق تلخ همراه بود. تریلر GTA VI قبل از این که Rockstar قصد نمایش آن را داشته باشد، به بیرون درز پیدا کرد، بنابراین ما آن را زودتر از موعد دریافت کردیم.
اگر قرار باشد گیمپلی و داستان هر بازی قبل از این که به طور رسمی انتشار پیدا کند افشا شود، دیگر جذابیت خود را از دست خواهد داد و افراد توجه کمتری به آن اثر خواهند کرد.
این افشا گاهی میتواند درز یک خبر به بیرون باشد و گاهی نیز میشود که شخصی برای شهرتی کوتاه، یک برش کلی از چیزی را به صورت آنلاین پست میکند. بسیاری از توسعهدهندگان موافق هستند که این یک مشکل بزرگ است.
مایکل دوز، مدیر انتشارات استودیوی لارین، میگوید:
چیزی که در مورد افشای اطلاعات بیشتر از همه از آن متنفرم، این است که شرایط را از کنترل توسعهدهنده خارج میسازد. آنچه همه ما باید به دنبال آن باشیم ارتباط بین توسعهدهندگان و جوامع است. اما وقتی چیزی به بیرون درز میکند، این ارتباط مستقیم قطع میشود و این چیزی نیست که شما میخواهید.
جاش استین، مدیر ارشد شبکههای اجتماعی ایکس باکس اضافه میکند:
اگرچه دنبال کردن اخبار افشا شده در شبکه اجتماعی سرگرمکننده محسوب میشود؛ اما اجازه دهید به شما بگویم که از درون بسیار بد است. تیمها به معنای واقعی کلمه ساعتها، روزها، هفتهها کار میکنند تا بهترین محصول را بسازند تا توجه رسانههای اجتماعی را به خود جلب کنند و با صدای بلند و سربلند برای جامعه گیمری خود پیش بروند. لو دادن اطلاعات و تریلرها، کار آنها را خراب میکند و حجم زیادی از آن را به هدر میدهد. بسیاری از افراد گذراندن وقت با خانواده، دوستان و عزیزانشان را از دست خواهند داد [زیرا] باید تا دیروقت کار کنند تا مشکل افشای اطلاعات برطرف شود. ای کاش هرگز این اتفاق نمیافتاد.
جان یونیزک، مدیر ارشد جامعه Halo به سادگی میگوید: «افشاگر نباشید!»