سهم بازار اندروید ۱۳ از تمام دستگاه‌های اندرویدی فقط %۱۲ است

درگذشته گوگل آمار ماهانه مربوط به توزیع نسخه اندروید را ازطریق وب‌سایت منتشر و دردسترس عموم قرار میداد. اما این روزها، گوگل کمتر شفاف است و خیلی کم آمار نسخه اندروید را منتشر می‌کند؛ احتمالاً به‌این دلیل است که سیستم‌عامل موبایل اندروید، کمتر ازقبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درحال حاضر، گوگل بصورت نامرتب و پراکنده آمار را ازطریق اندروید استودیو منتشر می‌کند. گوگل به‌تازگی آمار جدیدی منتشر کرده درحالیکه آخرین‌بار ژانویه آمار منتشر کرده است.

در مقایسه با ماه ژانویه، سهم بازار اندروید ۱۳ در بین دستگاه‌های اندرویدی بیش از دو برابر شده و از ۵ درصد به ۱۲.۱ درصد رسیده. اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم، عملکرد اندروید ۱۳ طی این ۸ ماه انتشار، عالی بوده است.

اندروید ۱۲ بعداز یکسال انتشار توانست %۱۳.۳ از سهم بازار را به‌خود اختصاص دهد، برای همین پیش‌بینی میشه که جایگزین آن یعنی اندروید ۱۳ بتواند رکورد آن‌را بزند و سهم بیشتری از بازار را به‌خود اختصاص دهد. درسال گذشته شاهد بودیم که سامسونگ سرعت به‌روزرسانی‌های خودش را بهبود بخشید؛ همچنین برندهایی مانند وان‌پلاس، اوپو و ریلمی هم سریع‌تر دستگاه‌های خودرا به‌روزرسانی کردند.

پیشتاز نسخه‌های اندروید، نسخه اندروید ۱۱ است که سال ۲۰۲۰ معرفی شد. باگذشت ۲ سال و نیم از عرضه آن، این نسخه توانسته سهم %۲۳.۵ از بازار را بدست بیاورد. بااین سهم، اندروید ۱۱ چیزی درحدود %۱۶.۵ از اندروید ۱۲ و اندروید ۱۲L جلوتر است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  هم‌اکنون بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در کنسول دستی «استیم دک» به صورت کامل قابل تجربه خواهد بود

بادنبال‌کردن صفحه فناوری ما، جدیدترین اخبار این حوزه را از تکنوروز دنبال کنید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا