مشخصات نمایشگر مدل‌های سال آینده آیفون ۱۶ فاش شد

با توجه به اطلاعاتی که از منابع زنجیره تأمین به دست آمده، مشخصات نمایشگر مدل‌های آیفون سال آینده و برخی از جزئیات جالب در مورد آن‌ها فاش شده است. بر اساس این اطلاعات، انتظار می‌رود که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اندازه‌ای بزرگتر با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO داشته باشند.

در این مقاله با تکنوروز همراه باشید.

از سوی دیگر، مدل‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز احتمالاً اندازه و نرخ تازه‌سازی نمایشگر مشابه با سال‌های گذشته را حفظ خواهند کرد. همچنین، انتظار می‌رود که جزیره پویا (Dynamic Island) در همه مدل‌های آیفون ۱۶ موجود باشد.

این اطلاعات نشان می‌دهند که تغییرات قابل‌توجه در مشخصات نمایشگر آیفون‌های سال آینده می‌تواند فاصله رقابتی آن‌ها نسبت به مدل‌های پرچمدار و میان‌رده اندروید را تا حد زیادی پوشش دهد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا جزئیات بیشتر خبر را با هم بررسی کنیم.

اگر چه هنوز زود است که بخواهیم در مورد گوشی‌های سال آینده اپل صحبت کنیم، اما مشخصات نمایشگر مدل‌های آیفون سری ۱۶ از هم اکنون توسط منابع زنجیره تأمین فاش شده است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  لیست قیمت گوشی امروز 25 فروردین 1402؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو

بر اساس این اطلاعات منتشر شده، می‌توان گفت که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس افزایش اندازه خواهند داشت و سایز صفحه نمایش آن‌ها به ترتیب به ۶.۲۷ و ۶.۸۶ اینچ ارتقاء خواهد یافت که هر دو دارای پنل LTPO با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود.

البته،‌ اندازه نمایشگر ذکر شده برای آیفون ۱۶ پرو مکس کمی زیاد به نظر می‌رسد و از همین رو فعلاً نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن اظهارنظر کرد.

مشخصات نمایشگر آیفون 16

با این وجود،‌ ماجرا برای آیفون ۱۶ معمولی و آیفون ۱۶ پلاس طور دیگری است و انتظار می‌رود این گوشی‌ها اندازه نمایشگر ۶.۱۲ و ۶.۶۹ اینچ و همچنین نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز فعلی را حفظ کنند.

این اطلاعات کاملاً همسو با نظراتی هستند که یکی از کارشناسان صنعت موبایل به نام راس یانگ اخیراً مطرح کرده بود.

وی مدعی شده بود که سال آینده خبری از صفحه نمایش پرو موشن (Pro Motion) در مدل‌های ساده آیفون نخواهد بود و این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۵ این ویژگی را کسب خواهند کرد.

علاوه بر این، در مورد مدل‌های آیفون ۱۶ که سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد، انتظار می‌رود که این بار تمامی مدل‌های سری از ویژگی جزیره پویا برخوردار باشند.

ویژگی جزیره پویا یا Dynamic Island، یک ویژگی نرم افزاری است که اپل آن را برای بریدگی قرصی شکل دوربین سلفی طراحی کرده و برای اولین بار در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی کرد.

این ویژگی در حال حاضر صرفاً در مدل‌های پرو از گوشی‌های آیفون وجود دارد و باعث می‌شود تا بریدگی دوربین سلفی کمتر آزار دهنده باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  گوشی ردمی A2 پلاس شیائومی؛ ظاهر قدیمی با پردازنده‌ای جدید

چرا که افکت‌های جالب نرم افزاری در اطراف این بریدگی و برخی اطلاعات مفیدی که در این بخش نمایش داده می‌شود، دوربین سلفی را تا حد زیادی از دید کاربر محو می‌کند.

طرفداران قدیمی آیفون، ممکن است مشکلی با این قضیه نداشته باشند که یک سال دیگر را هم با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی سر کنند، اما این روزها اغلب گوشی‌های رده بالا و حتی میان‌رده اندرویدی به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ یا حداقل ۹۰ هرتز مجهز شده‌اند.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا