اسنپدراگون ۷ نسل ۳ معرفی شد؛ بهبود ۵۰ درصدی در قدرت پردازش گرافیک

کوالکام از تراشه پردازشی جدید و میان‌رده خود در سری ۷ برای دستگاه‌های موبایل با نام اسنپدراگون ۷ نسل ۳ رونمایی کرد. با تکنوروز همراه باشید.

در حالی که نامگذاری این تراشه ممکن است این نکته را نشان دهد که با یک جانشین برای اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ و یا اسنپدراگون ۷ اس نسل ۲ روبرو هستیم، اما واقعیت این است که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بین دو تراشه یاد شده قرار می‌گیرد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با فناوری تولید ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و پردازنده مرکزی آن دارای معماری چینش هسته ۱+۳+۴ است.

به عبارت دقیق‌تر، در این تراشه پردازشی میان‌رده شاهد یک هسته اصلی با سرعت ۲.۶۳ گیگاهرتز هستیم که در کنار ۳ هسته عملکردی با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز قرار گرفته است.

اسنپدراگون 7 نسل 3

کوالکام ادعا می‌کند که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بهبود ۱۵ درصدی در عملکرد CPU داشته و چیپ گرافیکی آن که از نوع آدرنو است، ۵۰ درصد نسبت به مدل سال گذشته اسنپدراگون ۷ نسل ۱ سریع‌تر شده است.

همچنین عنوان شده است که این تراشه پردازشی براساس تست‌های کوالکام، کاهش ۲۰ درصدی در مصرف انرژی را نشان داده است.

واحد پردازشگر عصبی درون اسنپدراگون ۷ نسل ۳ موسوم به NPU Hexagon نیز ۶۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تری در هر وات نسبت به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ ارائه می‌دهد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ZTE از گوشی پرچمدار جدید خود با نام Axon 50 اولترا رونمایی کرد

همچنین، چیپ گرافیکی آدرنو از رابط‌های برنامه‌نویسی OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 7 نسل 3

تراشه جدید کوالکام قادر به پشتیبانی از نمایشگر‌هایی با حداکثر وضوح ۴K و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بوده و به طور معادل می‌تواند صفحه نمایشی با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۶۸ هرتز را مدیریت کند.

این تراشه پردازشی به پرداشگر سگنال تصویر «کوالکام اسپکترا» (Qualcomm Spectra) مجهز شده که می‌تواند با ماژول‌های دوربین اصلی تا ۲۰۰ مگاپیکسل کار کرده و ویدیوهای ۴K HDR را با سرعت ۶۰ هرتز ضبط کند.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با سیستم مودم اسنپدراگون ایکس ۶۳ فایو جی همراه شده است که سرعت دانلود تا ۵ گیگابیت بر ثانیه را برای شبکه‌های موج میلی متری و زیر ۶ گیگاهرتز تضمین می‌کند.

در بخش اتصالات نیز پشتیبانی از استانداردهای وای-فای ۶E و بلوتوث نسخه ۵.۳ تأیید شده است.

اسنپدراگون 7 نسل 3

انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۷ نسل ۳ طی ماه جاری عرضه شوند و آنر و ویوو به عنوان شناخته‌شده‌ترین برندهای بازار، قرار است از این تراشه جدید در محصولات خود استفاده کنند.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا