راهنمای خرید بهترین مودم فیبر نوری

بدون‌شک هر گیمری می‌داند که برای تجربه انواع بازی‌ها در بهترین شرایط، نیاز به یک مودم باکیفیت و مناسب دارد.

در ماه‌ها و سال‌های گذشته به‌دلیل پروژه‌های توسعه زیرساخت فیبرنوری و نیاز قشرهای مختلف به اینترنت‌های پرسرعت‌تر از ADSL/VDSL سبب شده تا تقاضای زیادی برای تهیه تجهیزات فیبر نوری از جمله مودم‌ها ایجاد شود.

کابل فیبر نوری

در بازار ایران مودم ‌های فیبر نوری زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند. به همین دلیل اکثر کاربرها برای انتخاب یک مودم ‌فیبر نوری مناسب سردرگم می‌شوند. در این مقاله از ویجیاتو به معرفی پنج مدل از بهترین مودم‌های فیبر نوری بازار می‌پردازیم.


فیبر نوری چیست؟


فیبر نوری
 (Fiber optic Internet) که به آن پهنای باند فوق سریع یا اینترنت UFB (کوتاه شده‌ Ultra-Fast Broadband) می‌گویند. این نوع اینترنت، می‌تواند سرعت متوازنی تا یک گیگابیت برای دانلود و آپلود در اختیار کاربر قرار دهد.

کابل فیبر نوری

بهترین مودم‌ فیبر نوری چه خصوصیاتی دارد؟

یک مودم‌ فیبر نوری خوب باید از پرتوکل‌های بروز پشتیبانی کند. وجود قابلیت تنظیم کردن VPN و امکان انتخاب بین دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز هم ویژگی بسیار مهمی است که می‌تواند تا حد قابل‌توجهی در تجربه بهتر بازی تا‌ٔثیرگذار باشد. وجود پورت گیگابیت نکته بسیار مهمی است که اکثر کاربرها از آن غافل می‌شوند.

کابل فیبر نوری

پشتیبانی از QoS و استفاده کردن از آنتن‌های متعدد، می‌تواند تجربه لذت‌بخش‌تری را برای شما رقم بزند. نصب آسان، رابط‌کاربری بهینه و کیفیت متریال مودم‌ هم از دیگر نکاتی است که حائز اهمیت هستند و حتما باید در هنگام خرید یک مودم‌ فیبر نوری مناسب به آن توجه شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  خالق Yakuza به ساخت بازی های تک نفره ادامه می‌دهد

لازم به ذکر است که شرکت‌های ارائه دهنده (ISP) فیبرنوری به دلیل زیرساخت‌های متفاوتی که وجود دارد، تنها از مودم‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که پیش از خرید یک مودم فیبر نوری با ارائه دهنده اینترنت خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.


مزایا و معایب فیبرنوری چیست؟

از مزایای فیبر نوری می‌توانیم سرعت بالای دانلود و آپلود، پایداری مناسب و کاهش مصرف انرژی را نام ببریم. در کنار این مزایا می‌توان به معایبی همچون هزینه بالا،‌ تجهیزات گران‌تر، خرابی راحت و سازگار نبودن با سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های قدیمی‌تر اشاره کرد.


مودم فیبر نوری هوآوی مدل EchoLife HG8245C

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EchoLife HG8245C یک محصول باکیفیت و پیشرفته از یک برند شناخته شده است، که به شما امکان دسترسی به اینترنت فیبر نوری با حداقل هزینه ممکن را می‌دهد تا به‌سادگی انواع فعالیت‌های آنلاین را بر بستر فیبر نوری انجام دهید.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EchoLife HG8245C

این مودم با دو آنتن خارجی و چهار پورت LAN به‌خوبی ‌می‌تواند جوابگوی نیازهای یک خانواده یا کسب‌و‌کار کوچک باشد. پشتیبانی نکردن از فرکانس ۵ گیگاهرتزی و پورت گیگابیت می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای مشکل‌ساز شود و نتوانند از حداکثر سرعت فیبرنوری بهره ببرند.

پروتوکل فیبرنوری در این مودم عملکرد مناسبی دارد. تولید حرارت این مودم به‌نسبت رقبای همرده خود کمتر است و این موضوع سبب می‌شود تا در طولانی‌مدت شاهد آسیب‌های سخت‌افزاری نباشیم. استفاده از پلاستیک نه‌چندان باکیفیت موجب شده تا بدنه این مودم زیاد مقاوم نباشد.

وزن ۵۰۰ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۲ آنتن‌ خارجی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
قدرت آنتن ۵dBi
پورت گیگابیت ندارد
حداکثر سرعت بی‌سیم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
قیمت حدود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مودم فیبر نوری فایبرهوم مدل HG6143D

فایبرهوم (FiberHome) یکی از موفق‌ترین برندهای جهان است ولی نامی آشنا در بازار ایران محسوب نمیشود. پشتیبانی کردن این‌مدل از فرکانس ۵ گیگاهرتز در کنار ۲.۴ گیگاهرتز ویژگی خوبی است که ارزش خرید این مودم را چندین برابر کرده است

مودم فیبر نوری فایبرهوم مدل HG6143D

طراحی کاربر محور به این مدل اجازه می دهد تا در عین ارائه عملکردهای قدرتمند و کاربردی، با سبک خاص هر مشتری مطابقت داشته باشد. این مودم از تکنولوژی GPON برای اتصال به شبکه فیبر نوری استفاده می‌کند که سرعت بالا و پایداری بالای ارتباط را تضمین می‌کند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  استیم اکنون دوره آزمایشی بازی‌ها را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد

همچنین نصب و راه‌اندازی این مودم آسان است و اگر یک کاربر معمولی هستید و می‌خواهید یک مودم بی‌دردسر داشته باشید، با رابط کاربری ساده و کارآمد این مودم شما می‌توانید تنظیمات لازم را با چند کلیک انجام دهید و مودم خود را راه‌اندازی کنید.

وزن ۳۳۹ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۲ آنتن‌ خارجی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
قدرت آنتن ۵dBi
پورت گیگابیت دارد
حداکثر سرعت بی‌سیم ۸۶۷Mbps
قیمت حدود ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان

مودم فیبرنوری فایبرهوم مدل AN5506-04

این مودم فیبرنوری فایبرهوم با تکنولوژی GPON به شبکه متصل می‌شود و با دو آنتن‌ قوی و پورت‌های متعدد می‌تواند نیاز اکثر کاربران را رفع کند. این مودم دوبانده نیست و از فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کند. اما با پشتیبانی از پورت گیگابیت توانسته تا حد زیادی این نقص را برطرف کند.

مودم فیبرنوری فایبرهوم مدل AN5506-04

امکان ارائه پوشش وای‌فای گسترده و قوی، اتصال به دستگاه‌های سیمی یا بی‌سیم، برقراری تماس صوتی و اشتراک‌گذاری فایل‌ها در این مودم این امکان را برای شما به‌وجود می‌آورد که بتوانید شبکه خانگی خود را به بهترین شکل ایجاد کنید و از آن بهره ببرید.

این مودم با قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان و طراحی زیبا و جذاب در کنار قیمت مناسبی که دارد، برای کاربرهای نسبتا حرفه‌ای و شرکت‌های نه‌چندان بزرگ گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید.

وزن ۴۳۰ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۲ آنتن خارجی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
قدرت آنتن ۵dBi
پورت گیگابیت دارد
حداکثر سرعت بی‌سیم ۳۰۰Mbps
قیمت حدود ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HS8145X6 New Face 

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HS8145X6 New Face یک محصول جدید از شرکت هوآوی است که از استاندارد وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند. همین ویژگی این مودم را از باقی محصولات متمایز می‌کند و سرعت و پایداری بهتری به این مودم می‌بخشد.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HS8145X6 New Face 

این مودم دارای چهار پورت شبکه گیگابیت، یک پورت تلفن، دو پورت USB و دو آنتن خارجی با قدرت سیگنال ۵ دسی‌بل است. این مودم قابلیت اتصال به شبکه‌های فیبر نوری GPON و EPON را دارد و سرعت بالایی در انتقال داده‌ها ارائه می‌دهد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  Metroid Prime Remastered تا کنون ۱.۰۹ میلیون نسخه فروخته است

مجموع تمام این ویژگی‌ها سبب شده تا این مودم در کنار قیمتی معقول عملکردی فوق‌العاده ارائه دهد و تمام کاربرها اعم از حرفه‌ای و عادی را راضی کند. و در عین‌حال با قیمتی که دارد گزینه‌ای قابل دسترس برای اکثر افراد باشد.

وزن ۳۷۲ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۲ آنتن‌ خارجی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
قدرت آنتن ۵dBi
پورت گیگابیت دارد
حداکثر سرعت بی‌سیم ۲۴۰۲Mbit
قیمت حدود ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مودم فیبر نوری زایکسل مدل PMG5617-GA

مودم فیبر نوری زایکسل مدل PMG5617-GA یکی از محصولات جدید این شرکت است که از GPON ONT پشتیبانی می‌کند. این مودم دو بانده است یکی از محصولات پایدار و پرسرعت شرکت زایکسل است که قیمت نسبتا بالایی دارد.

مودم فیبر نوری زایکسل مدل PMG5617-GA

اتصال WiFi دو بانده این مودم با سرعت حداکثر ۸۶۶ مگابیت در فرکانس ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت در هنگام استفاده از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز انجام می‌پذیرد، که سرعتی معقول به‌حساب می‌آید. البته اگر نیاز به سرعت بیشتری داشتید پورت گیگابیت این مودم می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

مودم فیبر نوری زایکسل مدل PMG5617-GA با پشتیبانی نرم افزاری به‌روز و بهره گیری از تکنولوژی‌هایی مدرن، یک انتخاب گران‌‌قیمت برای کاربران حرفه‌ای است که نیاز به یک شبکه بی‌سیم و سیمی باکیفیت، ایمن و پایدار با امکانات پیشرفته دارند.

وزن ۳۳۹ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن آنتن داخلی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
قدرت آنتن ۵dBi
پورت گیگابیت دارد
حداکثر سرعت بی‌سیم ۸۶۶Mbps
قیمت حدود ۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

 

مودم فیبر نوری مناسب برای بازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین مودم فیبر نوری مناسب برای بازی کردن، از سرعت مناسبی بهره می‌برد. این مودم باید سخت‌افزار و نرم‌افزار باکیفیتی داشته باشد و با اکثر دستگاه‌ها مانند کنسول‌ها و موبایل‌ها سازگار باشد.

مودم ADSL بهتر است یا فیبر نوری؟

مودم‌های فیبر نوری از فناوری جدیدتر و پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند و در عین حال هزینه بیشتری دارند. به صورت کلی جواب این سوال برای افراد متفاوت فرق می‌کند و هر شخصی باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرد.

بهترین مودم فیبر نوری کدام است؟

برای انتخاب مودم فیبر نوری به پارامترهای مختلفی باید توجه شود. در این مقاله انواع مودم فیبر نوری در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی شده‌اند تا بتوانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

بهترین برند مودم فیبر نوری چیست؟

از بهترین برندهای مودم VDSL می‌توان ایسوس (ASUS)، تی‌پی لینک (TP-Link)، یوتل (Utel)، هواوی (Huawei) و فایبرهوم (FiberHome) را نام‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا