راهنمای خرید بهترین مودم ‌VDSL

بدون‌شک هرگیمری می‌داند که برای تجربه انواع بازی‌ها در بهترین شرایط، نیاز به یک مودم باکیفیت و مناسب دارد. انتخاب بهترین مودم‌ تاثیر بسیار زیادی بر تجربه بازی‌آنلاین شما می‌گذارد و باعث می‌شود تا لذت بیشتری از بازی‌ها ببرید.

مودم ‌VDSL گیمینگ

در بازار ایران مودم ‌های VDSL زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند. به همین دلیل اکثر کاربرها برای انتخاب یک مودم ‌VDSL مناسب سردرگم می‌شوند.


بهترین مودم‌ VDSL چه خصوصیاتی دارد؟

قبل از خرید یک مودم‌ VDSL باید ویژگی‌های یک مودم خوب را بشناسید. اولین موردی که باید به آن توجه شود تکنولوژی استفاده‌شده در مودم است. یک مودم‌ VDSL خوب باید از پرتوکل‌های بروز پشتیبانی کند.

وجود قابلیت VPN و امکان تنظیم انتخاب بین دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز هم ویژگی بسیار مهمی است که می‌تواند تا حد قابل‌توجهی در تجربه بهتر بازی تا‌ٔثیرگذار باشد.

یک مودم vdsl

پشتیبانی از QoS و استفاده کردن از آنتن‌های متعدد، می‌تواند تجربه لذت‌بخش‌تری را برای شما رقم بزند.

نصب آسان، رابط‌کاربری بهینه و کیفیت متریال مودم‌ هم از دیگر نکاتی است که حائز اهمیت هستند و حتما باید در هنگام خرید یک مودم‌ VDSL مناسب به آن توجه شود.


تفاوت ADSL و VDSL چیست؟

تفاوت مودم ADSL و VDSL در سرعت اتصال به اینترنت است. ADSL و VDSL بر پایه پروتوکل DSL هستند. ADSL فناوری قدیمی‌تری است و بالطبع کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند اما VDSL به نسبت جدیدتر است و امکانات بیشتری ارائه می‌دهد.

تفاوت ADSL و VDSL

پوشش ADSL در مقایسه با VDSL، در دسترس‌تر است و زیرساخت استفاده از آن در مکان‌های بیشتری فراهم است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  بررسی بازی Jusant

اکثر ارائه دهندگان اینترنت ثابت در سراسر جهان ADSL را ارائه می‌دهند. اما در نقطه مقابل VDSL به‌دلیل نیاز به زیرساخت‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر هنوز در بسیاری از شهرهای ایران و جهان فراگیر نشده است.


مودم ‌VDSL دی لینک مدل DSL-224 NEW

اگر با بودجه محدود بدنبال خرید یک مودم ‌VDSL با کیفیت‌مناسب هستید مودم VDSL دی‌لینک مدل DSL-224 NEW با حدود قیمت دو میلیون تومان انتخابی مناسب برای شما محسوب می‌شود.

برند دی‌لینک نامی آشنا در حوزه تجهیزات شبکه محسوب می‌شود و با تولید محصولات باکیفیت تبدیل به برندی قابل‌اعتماد شده‌‌است.

مودم ‌VDSL دی لینک مدل DSL-224 NEW

این مودم با دو آنتن خارجی و چهار پورت LAN به‌خوبی ‌می‌تواند جوابگوی نیازهای یک خانواده یا کسب‌و‌کار کوچک باشد. پوشش‌دهی این مودم در محیط‌های داخلی بسیار مناسب و ایده‌آل است.

اما در نقطه‌مقابل، پشتیبانی نکردن از فرکانس ۵ گیگاهرتزی می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای مشکل‌ساز شود.

پروتوکل VDSL در این مودم عملکرد مناسبی دارد و می‌توانید روی آن حساب کنید. تولید حرارت این مودم به‌نسبت رقبای همرده خود کمتر است و این موضوع سبب می‌شود تا در طولانی‌مدت شاهد آسیب‌های سخت‌افزاری نباشیم.

لازم‌به‌ذکر است که استفاده از پلاستیک نه‌چندان باکیفیت موجب شده تا بدنه این مودم زیاد مقاوم نباشد.

وزن ۲۱۵ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۲ آنتن‌ خارجی
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE ۸۰۲.۱۱b/g/n
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

مودم ‌VDSL زایکسل مدل VMG3625-T50B

ZYXEL یکی از موفق‌ترین برندهای در تولید مودم و روتر درجهان است ولی نامی آشنا در بازار ایران محسوب نمیشود. مودم ‌VDSL زایکسل مدل VMG3625-T50B دارای عملکرد WLAN داخلی ۸۰۲.۱۱ac است که عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی کردن این‌مدل از فرکانس ۵ گیگاهرتز در کنار ۲.۴ گیگاهرتز عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای تجربه کاربری عالی WiFi ارائه می‌کند.

مودم ‌VDSL زایکسل مدل VMG3625-T50B

طراحی کاربر محور به این مدل اجازه می دهد تا در عین ارائه عملکردهای قدرتمند و کاربردی، با سبک خاص هر مشتری مطابقت داشته باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  به زودی بتای عمومی بازی Exoprimal برگزار خواهد شد

این مودم از چهار آنتن داخلی قدرتمند استفاده می‌کند که دو عدد از این آنتن‌ها به فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و دو عدد دیگر به فرکانس ۵ گیگاهرتز اختصاص دارد.

این دستگاه امکان تبدیل شدن به یک روتر از طریق پورت USB 3 و پورت WAN را دارد و با متصل کردن یک مودم سیمکارت‌خور یا کابل‌لن اتصال به اینترنت را برقرار کنید.

این موضوع این مودم را به دستگاهی چند منظوره تبدیل کرده که علاوه بر یک مودم خوب، یک روتر با کیفیت هم محسوب می‌شود.

وزن ۳۲۵ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۴ آنتن‌ داخلی
رابط‌ USB-2.0 , RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE ۸۰۲.۱۱ac
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۸۶۷Mbps
قیمت ۲,۹۰۰,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

مودم ‌VDSL تی‌پی لینک مدل Archer VR600

شناخته‌شده‌ترین برند مودم در ایران بدون شک تی‌‌پی لینک است. اگر با حدود قیمت چهار میلیون تومان بدنبال خرید یک مودم ‌VDSL هستید بدون شک یکی از گزینه‌های اصلی مودم ‌VDSL تی‌پی لینک مدل Archer VR600 است.

این مودم یکی از ارزان‌ترین مودم های موجود در بازار است که از پورت گیگابیت پشتیبانی می‌کند.

مودم ‌VDSL تی‌پی لینک مدل Archer VR600

این دستگاه یک روتر تمام عیار هم به حساب می‌آید و با استفاده از پورت USB و WAN میتوانید با استفاده از یک مودم دیگر می‌توانید از امکانات این دستگاه استفاده کنید.

برای رسیدن به حداکثر کارایی، چهار پورت اترنت گیگابیتی برای این روتر در نظر گرفته شده‌است که ده‌برابر سریعتر از اترنت استاندارد کار می کنند.

اتصال یک درایو خارجی از پورت USB 2.0 به شما امکان می دهد فایل ها را با هر دستگاه دیگری که به شبکه متصل است به اشتراک بگذارید.

سه آنتن خارجی با کارایی بالا به Archer VR600 کمک می کند تا یک شبکه خانگی بی‌نقص ایجاد کند.

همچنین فناوری پیشرفته Beamforming این امکان را به‌وجود می‌آورد که دستگاه‌های بی‌سیم را به‌طور خودکار مکان‌یابی کند تا اتصالات بی‌سیم را بسیار بهینه‌تر کند.

وزن ۱۱۲۶ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۳ آنتن خارجی ۲.۴GHz و ۱ آنتن داخلی ۵GHz
رابط‌ RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE IEEE ۸۰۲.۳, IEEE ۸۰۲.۳u, ۸۰۲.۳ab
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۳۰۰Mbps / 1733Mbps
قیمت ۳,۷۰۰,۰۰۰ تا ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان

مودم ‌VDSL ایسوس مدل DSL- AC68U

کمپانی ایسوس (Asus) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن، به واسطه کیفیت و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، از فروش بالایی برخوردار باشند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  نهایت تخیل با طعم میکی موس؛ معرفی Kingdom Hearts

مودم ‌VDSL ایسوس مدل DSL- AC68U یکی از نمایندگان خوب این شرکت است که با قیمت ۸ میلیون تومان در ایران قابل تهیه است.

مودم ‌VDSL ایسوس مدل DSL- AC68U

سه آنتن خارجی پوشش بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید تقریباً در هر نقطه از خانه از بازی بدون تاخیر و استریم بدون‌وقفه لذت ببرید.

ASUS AiRadar با فناوری شکل دهی پرتو (beamforming)، پایداری Wi-Fi را افزایش می دهد و پوشش را تا ۱۵۰٪ بهبود می‌بخشد. مهمتر از همه، با استفاده از برنامه ایسوس می‌توانید این دستگاه را از هر نقطه‌ای در جهان کنترل کنید.

چیپست جدید ۸۰۲.۱۱ac Broadcom که از نسل پنجم Wi-Fi (5G Wi-Fi) پشتیبانی می‌کند، سرعت بی‌سیم گیگابیتی فوق‌العاده بالایی به DSL-AC68U می‌بخشد.

مودم DSL-AC68U حداکثر سرعت ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه را در ۵ گیگاهرتز ارائه می دهد که سرعت قابل‌قبولی است.

وزن ۶۴۰ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۳ آنتن‌ خارجی
رابط‌ USB-2.0 , RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n , IEEE 802.11ac
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۱۳۰۰Mbit
قیمت ۸,۰۰۰,۰۰۰ تا ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مودم ‌VDSL ایسوس مدل RT-AC88U

RT-AC88U یکی از جدیدترین روترهای دوبانده شرکت ایسوس است، که لقب اولین روتر خانگی با هشت پورت LAN گیگابیتی با پشتیبانی اضافی از Dual-WAN تجمیع ارتباط (Link Aggregation) را تصاحب کرده.

مودم ‌VDSL ایسوس مدل RT-AC88U

این مودم با عملکرد سریع Wi-Fi با پوشش عالی، توانایی محافظت از شبکه در برابر تهدیدات آنلاین، هشت پورت LAN با Dual-WAN و Link Aggregation، پشتیبانی عالی از AiMesh ایسوس و پشتیبانی از سیستم عامل مرلین ارزش خرید بسیار بالایی در این بازه قیمتی دارد و عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

مودم ایسوس RT-AC88U یکی از بهترین مودم‌های ایسوس و یکی از بهترین روترهای دو‌بانده بازار لقب می‌گیرد.

با عملکرد عالی و ویژگی‌های متنوع، این مودم برای هرکسی که می‌خواهد حداکثر بهره را از شبکه خانگی خود داشته باشد، یک خرید عالی به‌حساب می‌آید. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، پشتیبانی روتر از WTFast قطعا ارزش دست به جیب شدن را دارد.

وزن ۱۱۰ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۴ آنتن‌ خارجی
رابط‌ USB 3.2 Gen 1 , USB-2.0 , RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE IEEE ۸۰۲.۱۱a, IEEE ۸۰۲.۱۱b, IEEE ۸۰۲.۱۱g, IEEE ۸۰۲.۱۱n, IEEE ۸۰۲.۱۱ac
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۲۱۶۷Mbps
قیمت ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مودم VDSL ایسوس مدل ROG STRIX GS-AX5400

اگر به دنبال بهبود عملکرد خود در بازی‌های آنلاین هستید و بودجه نامحدودی برای یک مودم در نظر گرفته‌اید، مودم Asus ROG Strix مدل GS-AX5400 یکی از بهترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید.

مودم VDSL ایسوس مدل ROG STRIX GS-AX5400

این مودم چندین برنامه کاربردی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد تا با بهینه‌سازی پهنای‌باند و کاهش تاخیر در بازی‌ها، برگ برنده در اختیار شما باشد.

مودم VDSL ایسوس مدل ROG STRIX GS-AX5400 از جدیدترین فناوری‌های Wi-Fi 6 و رمزگذاری WPA3 پشتیبانی می‌کند، همچنین با ویژگی AiMesh ایسوس سازگار است.

مودم VDSL ایسوس مدل ROG STRIX GS-AX5400 با پشتیبانی نرم افزاری به‌روز و بهره گیری از تکنولوژی‌هایی مدرن، یک انتخاب گران‌‌قیمت برای کاربران حرفه‌ای است که نیاز به یک شبکه بی‌سیم باکیفیت، ایمن و پایدار با امکانات پیشرفته دارند.

وزن ۷۰۱ گرم
فرکانس وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز / ۵ گیگاهرتز
تعداد پورت LAN ۴ عدد
آنتن ۴ آنتن‌ خارجی
رابط‌ USB 3.2 Gen 1 , USB-2.0 , RJ-11 , RJ-45
کلید Power , WLAN/WPS
استانداردهای IEEE ۸۰۲.۱۱b/g/n
نسخه VDSL VDSL 2
سرعت بی‌سیم ۵۴۰۰Mbps
قیمت ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا