انتشار انحصاری بازی Call of Duty روی بتل‌نت یک تصمیم اشتباه بود

انتشار انحصاری بازی Call of Duty روی بتل‌نت یک تصمیم اشتباه بود

اکتیویژن در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که سری Call of Duty را روی استیم منتشر نکند و این بازی تنها از طریق بتل‌نت در دسترس پی‌سی‌بازان قرار داشت.

این سیاست با بازی Call of Duty: Black Ops 4 آغاز شد که در انحصار بتل نت قرار گرفت. این استراتژی سال پیش به پایان رسید و اکتیویژن تصمیم گرفت که مدرن وارفر ۲ را روی استیم منتشر کند. اکنون وکیل مایکروسافت در دادگاه اعلام کرده است که این سیاست یک شکست کامل بود. 

در این اسناد دلیل اتمام انحصار Call of Duty به بتل‌نت ذکر شده، چون این بازی‌ها نتوانسته بودند تعداد کاربران تیم سرویس را افزایش دهند.

هدف اکتیویژن از این کار جذب کاربر بیشتر برای بتل نت و رشد این پلتفرم بود، با این وجود آن‌ها ادعا دارند که در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ تعداد کاربران فعال ماهانه این سرویس تغییر چندانی نکرده است.

بازی Call of Duty

البته این ادعا خیلی عجیب به نظر می‌رسد، چون در سال ۲۰۲۰ پاندمی کرونا باعث افزایش کاربران خیلی از پلتفرم‌ها و سرویس شده بود و CoD: Warzone نیز لانچ بسیار خوبی را تجربه کرده بود. در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز این شرکت اعلام کرده بود که فرانچایز کال آو دیوتی به صورت ماهانه ۱۰۰ میلیون بازیکن فعال داشت.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  معرفی بازی Gangstar Vegas؛ کلون جی‌تی‌ای روی موبایل!

گزارشات مالی این شرکت همچنین نشان داده بود که درآمد آن‌ها از پی‌سی ۲۰٪ افزایش پیدا کرده بود. از آنجایی که درآمد اکتیویژن روی پی‌سی افزایش پیدا کرده بود، پس چرا تعداد کاربران بتل‌نت بیشتر نشده بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا