کریستوفر نولان از تاثیر باربنهایمر بر هالیوود می‌گوید

کریستوفر نولان از تاثیر باربنهایمر بر هالیوود می‌گوید

کریستوفر نولان؛ کارگردان فیلم اوپنهایمر، تمایل روزافزون مخاطبان به عناوین نو و متفاوت را دلیلی کلیدی برای تبدیل شدن اکران همزمان باربی و اوپنهایمر به یک موفقیت عظیم در هالیوود، می‌داند.

نولان در گفت‌و‌گویی با ورایتی از این گفت که موفقیت باربنهایمر یادآور تجربیاتی است که سینماروها تا پیش از همه‌گیری کرونا به آن عادت کرده بودند.

نولان معتقد است «باربنهایمر» به سالن‌های سینما رونقی بخشید که در آرزوی آن بودند و باری دیگر هنر سینما را به مردم یادآوری کرد. او ادامه داد:

مردم فراموش کرده‌اند تا قبل از کووید اوضاع چگونه بود. اغلب بیش از یک فیلم بزرگ در آخر هفته اکران می‌شد. گرچه این می‌تواند برای فیلمسازان استرس‌زا باشد اما برای سینماها بهتر است.

فیلم‌های باربی و اوپنهایمر که همزمان در روز ۲۱ جولای/ژوئیه (۳۰ تیر) اکران شدند، خود را به عنوان بزرگ‌ترین پدیده سینمایی امسال ثابت و با فروش فوق‌العاده و رکوردشکنی در گیشه به هالیوود کمک کردند تا بالاترین درآمد تابستانی خود از سال ۲۰۱۹ به بعد را کسب کند.

به نظرِ نولان موفقیت مشترک باربی و اوپنهایمر به کنجکاوی تماشاگران سینما و تمایل آن‌ها برای تماشای دو عنوان شدیدا متضاد وابسته است.

تاثیر باربنهایمر بر هالیوود

باربی تا به این لحظه، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ شده و در میان عناوین کمپانی برادران وارنر یکه‌تازی می‌کند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  دو تا از بازیگرهای اصلی فیلم Fantastic Four مشخص شدند

این کمدی فانتری با هنرنمایی مارگو رابی و رایان گاسلینگ و به رهبری گرتا گرویگ موفق شد تا فروشی معادل ۱.۴۴ میلیارد دلار در سرتاسر جهان داشته باشد.

در همین حین اوپنهایمر به پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ تبدیل شد و جایگاه دومین اکران بزرگ برای یک فیلم با درجه‌سنی بزرگسال را از آن خود کرد.

اعداد و ارقام فروش این عنوان در نهایت از ۹۴۸ میلیون دلار هم عبور کرد و ضمن شگفت‌زده‌کردن استودیوها، قرار است شاهد ساخت فیلمی با بودجه محدود با نام باربنهایمر باشیم.

نولان برای ساخت Oppenheimer از رمان کای برد (نویسنده) به نام (American Prometheus) اقتباس کرد و به شرح زندگی جی رابرت اوپنهایمر و نقش کلیدی او در توسعه پروژه منهتن در جنگ جهانی دوم برای ساخت اولین بمب اتمی جهان پرداخت.

علاوه بر کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون و فلورنس پیو از ستارگان اصلی این اثر برشمرده می‌شوند.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا