هواداران به شدت از عملکرد ضعیف Redfall ناامید هستند
به گزارش تکنوروز افرادی که ماهها و با اشتیاق برای تجربه Redfall صبر کرده بودند، باور نمیکنند این همان بازی است که تا روز انتشار برایش خونِ جگر خوردهاند.
چند روز قبل بود که Redfall، بازی خونآشام محور استودیو آرکین (Arkane Studios)، منتشر شد و نقدهای ضعیف بسیاری دریافت کرد. وبسایتهای مختلف، بازی را بهدلیل کمعمق و سطحی بودنِ ابعاد مختلفش مورد سرزنش قرار دادند و گیمفا نیز در نقد خود به نبود جذابیت، فقدان نوآوری و هوش مصنوعی ضعیف NPCها اشاره کرد.
یک هفته اخیر، برای هوادارانی که از سال ۲۰۲۱ و پس از معرفی بازی، مشتاقانه منتظر انتشار Redfall بودند مانند کابوسی از ناامیدیها گذشت و حالا خیلی از بازیبازان، نگران هستند که نکند Starfield هم به سرنوشت این بازی دچار شود. چنانچه در چنین شرایطی انتظار میرود، مخاطبینِ سرخورده در شبکههای مجازی گرد یکدیگر آمده و در سابردیت Redfall، سفره دل خود را گشودهاند.
پیام یکی از کاربران ردیت درباره Redfall، بهخوبی نشان میدهد که چرا نباید به تبلیغات قبل از عرضه یک محصول اعتماد و بر اساس آنها، عنوانی را پیشخرید کرد:
با توجه به تمام تبلیغاتی که برای بازی میشد، من انتظار تجربه خیلی بهتری داشتم؛ خصوصاً که آرکین پشت آن بود.
علاوه بر این، Redfall بهگونهای متفاوت عمل میکند که بسیاری از افراد اصلاً احساس نمیکنند در حال تجربه اثری از استودیو آرکین هستند چراکه هرچه نباشد، آرکین خالق بازیهای ایمرسیو سیم پرطرفداری همچون Prey, Deathloop و Dishonored است. فردی در اینباره میگوید:
اینکه میبینیم توسعهدهندهای که عناوینی چون Prey و Dishonored را به ما تحویل داده، اکنون به چنین درجهای تنازل یافته، بسیار ناراحتکننده است.
فردی دیگر نیز فهرستی از مشکلاتی که روی کنسول ایکس باکس سری ایکس خود با این بازی تجربه کرده است را با دیگران به اشتراک گذاشت و نوشت:
چطور ممکن است این بازی تا این اندازه بد باشد؟ من از زمان انتشار تریلر معرفی [Redfall]، بهشدت برایش هیجان زده بودم. این غیرقابل قبول و بهشدت ناامیدکننده است.
بازیکنان Redfall در سرتاسر فضای مجازی از هوش مصنوعی، مبارزات، گرافیک، هسته گیمپلی، نبود Matchmaking و مبلغی که برای یک بازی در چنین سطحی پرداخت کردهاند، گله میکنند. در حال حاضر زنیمکس (ZeniMax)، شرکت مالک آرکین، با زدن برچسب ۷۰ دلاری، Redfall را با قیمت یک بازی AAA کامل به مخاطبان عرضه میکند و اینطور که پیداست، هوادارانی که این عنوان را پیشخرید کرده بودند اصلاً آمادگی مواجهه با چنین محصولی را نداشتند.
به هر صورت امروز، Redfall عنوانی است که هیچکس مشکلات آن را گردن نمیگیرد. رئیس ایکس باکس اگرچه ابراز ناراحتی میکند اما میگوید که مشکلات نه به خاطر تاثیر او بلکه بهدلیل عدم دخالت کافی او در توسعه بازی صورت گرفتهاند. نقدها و نمرات، پائینتر از انتظارات مایکروسافت هستند و آرکین که تنها بهنظر میرسد، تمام تمرکز باقیماندهاش را روی ارائه پچ ۶۰ فریم برثانیه Redfall گذاشته است.
منبع: GamesRadar