هنرنمایی استیگ تاپ گیر با پورشه ۹۶۲ مسابقهای در پیست!
به گزارش تکنوروز استیگ به عنوان یکی از مشهورترین شخصیتهای تاپ گیر پشت فرمان پورشه ۹۶۲ مسابقهای نشسته تا تواناییهای آن را به نمایش بگذارد.
برخی افراد میگویند گروه خونی او اوکتان ۱۱۰ بوده و دیوارهای اتاق خانهاش پر از پوستر پیشرانههای ۱۲ سیلندر است. برخی افراد نیز اظهار میدارند صدای استیگ مشابه صدای یک خودروی فرمول یک مدرن بوده هرچند همه ما میدانیم استیگ بن کالینز دوستداشتنی است! یکی از بخشهای هیجانانگیز تاپ گیر به شخصیتی با نام استیگ اختصاص داشت که راننده مسابقهای ساکت اما بااستعداد بود. او هرگز صحبت نمیکرد و کلاه ایمنی خود را برنمیداشت هرچند به نظر میرسید علاقه وافری به نمایش مهارتهای رانندگی خود در برابر افراد عادی داشت. استیگ همچنین سلیقه موسیقی خاصی داشت و به همهچیز از اپرا گرفته تا راک گوش میداد!
البته درباره بن کالینز باید گفت او ساکت نیست بلکه فردی فعال با رزومهای قابلتوجه به عنوان راننده موتور اسپرت محسوب میشود و بدلکار دنیل کریگ در سری فیلمهای جیمز باند نیز بوده است. کالینز همچنین کانال یوتیوب خود با نام بن کالینز درایوز را اداره میکند و تجربه سواری با سوپر اسپرتها و خودروهای مسابقهای متنوعی از جمله محصولات گوناگون فراری، استون مارتین، پورشه و… را به اشتراک میگذارد. در این ویدئو استیگ یکی از خودروهای موردعلاقه خود یعنی پورشه ۹۶۲ گروه C را میراند.
کالینز میگوید زمانی که بچه بود پوستر این خودرو را روی دیوار نصب کرده بود. خودروی موردبحث که نسخهای تکامل یافته از پورشه ۹۵۶ به شمار میرفت توانست چهار بار قهرمان مسابقات لمان شود و در واقع اوج مهندسی دهه ۸۰ میلادی را به نمایش میگذاشت. ۹۶۲ ثابت کرد یک خودروی مسابقهای فوقالعاده است و حتی نسخه جادهای آن نیز تولید شد.
روتمنز پورشه ۹۶۲ یک خودروی نمادین خاص محسوب میشود. این خودرو با پوشش فراموشنشدنی آبی و سفید به همراه نوارهای قرمز و طلایی شناخته شده و یکی از سه خودروی روتمنز در اواسط دهه ۸۰ میلادی به شمار میرود. محصول موردبحث در لمان ۱۹۸۷ با رانندگی جکی ایکس و یوخن ماس حضور داشت و اگرچه ابعاد آن کاملاً به چشم میآمد اما وزنش فقط به ۹۰۰ کیلوگرم میرسید. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری پورشه ۹۶۲ نیز ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و همانند تمامی پورشههای توربو در آن دوران از اندکی تأخیر در توربو رنج میبرد. پس از پورشه ۹۶۲ شاهد معرفی WSC-95 بودیم که قهرمان لمان در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ شد. این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر تایپ ۹۳۵ مشابه ۹۶۲ سود میبرد اما حجم پیشرانه به ۳.۲ لیتر رسیده بود. در سالهای بعد شاهد خداحافظی موقتی پورشه با مسابقات استقامت بودیم اما ژرمنها دوباره در سال ۲۰۰۵ و با خودروی RS اسپایدر به موتور اسپرت بازگشتند.