گزارش اولین مسابقهٔ فصل ۲۰۲۳ فرمول یک در بحرین

به گزارش تکنوروز فصل جدید مسابقات فرمول یک در بحرین شروع شد. در این فصل رقابت برای به زیرکشیدن ردبول بین فراری، مرسدس و آستون مارتین داغ است.

گزارش مسابقه فرمول یک

قبل از شروع مسابقه اعلام می‌شود که چارلز لکلرک یک منبع ذخیره انرژی جدید (باتری) می‌گیرد. هیچ جریمه‌ای وجود نخواهد داشت، زیرا این دومین واحد در طول فصل است که مجاز به تغییر است.

در استارت دو رانندهٔ استون مارتین با یکدیگر برخورد کوچکی می‌کنند که نتیجهٔ این برخورد یک رده برای فرناندو آلونسو است.
در استارت پرز به‌خوبی در مقابل ساینز دفاع می‌کند.

دور ۷ و فاصلهٔ مکس و لکلرک در حال زیاد شدن است. شاهد ضعف مکلارن هم هستیم.

دور ۱۰ پیت‌استاپ ها آغاز می‌شود و گسلی به پیت می‌آید و در طی یک پیت‌استاپ طولانی گسلی در ردهٔ آخر به پیست باز می‌گردد. آلونسو نیز به راسل رسیده است. آلونسو ۷ و راسل ۶ است.

دور ۱۳ همیلتون به پیت می‌آید راسل و آلونسو همچنان درگیر هستند و راسل به‌خوبی دفاع می‌کند ولی در پیچ ۷ آلونسو از وی می‌گذرد و پنجم می‌شود.

دور ۱۴ لکلرک هم به پیت می‌آید ساینز و راسل هم به پیت می‌آیند. پیت‌استاپ راسل کمی کند است.

پیاستری اعلام می‌کند که مشکل گیربکس دارد به پیت می‌آید و متوقف می‌شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  معرفی سایپا پاژ؛ جانشین زیبای پراید + عکس

مکس هم به پیت می‌آید و با سافت به مسابقه برمی‌گردد و دوم به پیست باز می‌گردد.

آلونسو هم به پیت می‌آید و در ردهٔ ۸ به پیست باز می‌کردد
راسل از مگنوسن سبقت می‌گیرد و پشت آلونسو است.

دور ۱۷ و آلونسو و بوتاس برای ردهٔ ۶ رقابت می‌کنند و آلونسو به‌راحتی بوتاس را می‌گیرد.

دور ۱۸ پرز بالاخره به پیت می‌آید و در ردهٔ سوم به پیست باز می‌گردد.

راسل از بوتاس سبقت می‌گیرد و باز هم پشت آلونسو هفتم می‌شود و ۱/۵ ثانیه با وی فاصله دارد.

دور ۲۲ و فاصلهٔ مکس و لکلرک در ردهٔ دوم به ۱۱ ثانیه رسیده است.

دور ۲۵ و فاصلهٔ پرز و لکلرک که در ردهٔ دوم است در حال کم شدن است.

دور بعد در پیچ یک پرز به‌راحتی از لکلرک سبقت می‌گیرد و دوم می‌شود.

دور ۳۲ همیلتون به پیت می‌آید اگرچه در رادیو اعلام می‌کند که تایرهایش خوب است و هارد انتخاب می‌کند و در ردهٔ ۷ باز می‌گردد.

ساینز هم به پیت می‌آید و جلوی همیلتون در ردهٔ ۵ به پیست باز می‌گردد.

دور ۳۴ لکلرک هم به پیت می‌آید و با لاستیک‌های هارد در ردهٔ ۴ و پشت آلونسو به پیست برمی‌گردد.
پرز و آلونسو هم به پیت می‌آیند.

آلونسو پشت همیلتون در ردهٔ ششم به پیست می‌آید ولی فاصله کم است.

دور ۳۷ آلونسو به همیلتون رسیده است و دی آر اس هم دارد. فستس هم می‌زند. همیلتون دفاع نمی‌کند و در پیچ ۴ سبقت می‌گیرد ولی همیلتون مجدد جایگاهش را پس می‌گیرد.

دور بعد آلونسو باز هم به همیلتون حمله می‌کند در پیچ ۱ می‌خواهد سبقت بگیرد ولی در نهایت در پیچ ۱۰ به زیبایی از همیلتون سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  شیلنگ بخار روغن چیست و چه کاربردی دارد و علائم خرابی آن چیست؟

همیلتون تلاش می‌کند جایگاه خود را پس بگیرد. اما نمی‌تواند.

آلونسو در حال کم کردن فاصلهٔ خود با ساینز در ردهٔ ۴ است.

دور ۴۱ لکلرک در رادیو اعلام می‌کند که قدرت ندارد و از مسابقه خارج می‌شود.

اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی می‌شود تا لکلرک از پیست خارج شود.

آلونسو که ۴ ام است در حال کم کردن فاصله با ساینز در ردهٔ ۳ است.

دور ۴۴ و آلونسو به فاصلهٔ دی آر اس ساینز رسیده است.

دور ۴۶ و آلونسو داخل پیچ ۱۱ از ساینز سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود.

در ادامه همیلتون در حال کم کردن فاصلهٔ خود با ساینز در ردهٔ ۴ است.

دور ۴۹ و همیلتون همچنان با ساینز درگیر است ولی نمی‌تواند سبقت بگیرد.

در آخر مکس ورستپن بافاصلهٔ زیاد از دیگر رانندگان اول می‌شود. در ردهٔ بعدی هم‌تیمی او، پرز قرار می‌گیرد و آلونسو با یک رانندگی درخشان و عالی سوم می‌شود.

فرمول یک فرمول یک فرمول یک

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا