معرفی دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo مدل ۲۰۲۴

فورتینگ T5 Evo یک کراس‌اور میان­‌سایز از برند زیرمجموعه دانگ فنگ است، که در ایران با نام لاماری ایما و توسط آرین پارس موتور عرضه می‌شود. همزمان با انتشار تصاویری از تغییرات ظاهری فورتینگ T5 Evo، اعلام شده است که لاماری ایما با تجهیزات رفاهی بیشتری از نسخه فعلی به همراه نسخه پلاگین هیبریدی از این خودرو، در تابستان ۱۴۰۲ توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از آنجایی که با یک فیس‌لیفت جزئی مواجه هستیم، تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو صورت نگرفته است.لاماری ایما فیس‌لیفت در نمای جلو با جلوپنجره بزرگتر با اجزای متفاوت، طراحی جدید بخش پایینی سپر جلو و اجزای کرومی عمودی در دو طرف سپر همراه شده است، درحالی‌که در نمای جانبی می­‌توان تغییر در طراحی رکاب‌های جانبی را تشخیص داد، ضمن ­این‌که علاوه بر طرح مشابه با نسخه موجود در ایران، طرح جدید با تکرار فرم‌ بومرنگ-شکل و عنصر قرمز رنگ نیز قابل سفارش است.

فعلا تصویر رسمی از نمای عقب این خودرو منتشر نشده است، اما در تصاویری که شرکت دانگ فنگ برای دریافت گواهی ثبت اختراع به دولت چین ارسال کرده، می‌توان اضافه شدن خروجی هوای مصنوعی در پایین چراغ‌ها و همچنین قرار گرفتن پلاک روی سپر عقب را تشخیص داد.

طراحی فضای داخلی مدل ۲۰۲۴ فورتینگ T5 Evo با تغییر خاصی روبرو نشده و همچنان دو نمایشگر به هم چسبیده و خروجی‌های چهارتایی سیستم تهویه قابل مشاهده است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  مسابقه درگ تریومف ترایدنت و بی ام و M340i؛ موتورسیکلت در برابر خودرو!

می‌توان انتظار داشت که نسخه فیس‌لیفت با امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه فعلی لاماری ایما وارد ایران شود و مواردی از قبیل بازشوی برقی صندوق عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور را به همراه داشته باشد.

لازم به‌ذکر است که دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO در بازار جهانی در چند تریم مختلف عرضه می‌شود. مثلا نسخه پایه این خودرو، فاقد دوربین دنده عقب و کروز کنترل است درحالی‌که در تریم کامل، سامانه کمک تغییر خط و هشدار باز شدن در را به همراه دارد.

فورتینگ T5 Evo

از آنجایی که با یک فیس‌لیفت جزئی مواجه هستیم، تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو صورت نگرفته بنابراین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با طراحی میتسوبیشی با ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور، همچنان در زیر کاپوت حضور دارد. البته نسخه دیگری از همین پیشرانه با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور هم در بازار جهانی موجود است. خروجی پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک دو کلاچه Wet به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با تکنوروز همراه باشید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا