قیمت خودروهای محبوب از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون + جدول قیمت کارخانه و بازار

به گزارش تکنوروز، رکود در بازار خودرو بیداد می‌کند و نابودی قدرت خرید مصرف کنندگان، عملا بخشی از جامعه را با نبود قدرت خرید مواجه کرده است. در واقع اکنون تنها افرادی می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند که سرمایه از پیش آماده شده‌ای داشته باشند، چرا که فاصله بین قیمت خودرو و دستمزد میانگین شاغلان ایرانی بسیار زیاد است.

در این مقاله به بررسی خودروهای صفر کیلومتر در بازه قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهیم پرداخت. در بازه‌های بالاتر قیمت تعداد خودروهای صفر کیلومتر و همچنین خریداران آن‌ها کاهش می‌یابد. قیمت مبنا در این مقاله قیمت کارخانه‌ای خودروها است که البته در شرایط واقعی بازار متلاطم، قیمت خودرو همواره از قیمت آن در بازار بیشتر است.

خودروهای بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

رکود و تورم بازار خودرو در بازه قیمتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان نیز ادامه دارد و خرید خودرو همچنان به آسانی برای مشتریان امکان‌پذیر نیست. سایپا شاهین و رانا پلاس مطلوب‌ترین گزینه‌های قابل خرید در این بازه قیمتی هستند که البته قیمت آن‌ها در محدوده بالاتر از ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد. برای طرفداران خودروهای اتوماتیک نیز در این بازه قیمتی کوییک پلاس اتوماتیک گزینه جذابی خواهد بود.

خودروهای 300 تا 500 میلیون

همانند بازه قبلی، قیمت کارخانه‌ای بسیاری از خودروها در این محدوده قرار دارد اما در عمل امکان خرید آن‌ها برای مشتریان عادی فراهم نیست. نرخ کارخانه‌ای سایپا شاهین، کوییک R پلاس اتوماتیک، مدل‌های مختلف پژو ۲۰۷ و تارا اتوماتیک در این محدوده قرار دارد اما تنها محصولات سایپا هستند که قیمت بازار آزاد آن‌ها نیز در همین محدوده باقی می‌ماند. بنابراین برای افرادی که بودجه‌ای در این محدوده دارند و یک خودرو صفر کیلومتر با اختلاف قیمت کم بین بازار و کارخانه می‌خواهند، سایپا شاهین و کوییک R اتوماتیک گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  بی ام و M3 تیونینگ شده در برابر فورد موستانگ ۸۶۰ اسب بخار؛ کدام سریع‌تر است؟

قیمت خودرو‌های محبوب ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان:

خودرو قیمت کارخانه(میلیون تومان) قیمت بازار (میلیون تومان)
کوییک S ۱۸۴ ۳۳۲
آریسان ۲ ۲۸۵ ۳۲۳
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۵۰ ۴۶۹
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ ۱۸۱ ۴۹۵
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا